Alla inlägg under juli 2011

Av Patricia - 21 juli 2011 12:19

Såg i förmiddags att Norran sökte efter och ville ha kontakt med dem som var med vid livräddningen igår, så jag skickade ett kort mail och skrev att jag var där och hjälpte till.. Det tog ca 20 minuter, sedan ringde de och ville komma förbi och ställa lite frågor, om det var okej med mig förstås, och efter ytterligare ca 30 minuter var de här..! :O

Så nu har jag givit min version av vad som hände, och hur jag uppfattade att det gick till med det jag såg. Hoppas att jag kom ihåg rätt nu bara.. :/ Vill ju inte att nåt ska vara felaktigt.. Lite jobbigt är det ju att sitta och dra historien ännu en gång, och de ställer ju inte bara en fråga heller. Jag fick försöka blinka bort tårarna som ville komma och svälja bort klumpen i halsen, när bilderna i skallen drogs om och om igen.. :( Fick i alla fall veta, av dem, att hon ligger på ett universitetssjukhus (eller likn..) i Tromsö, så hon är nog där de kan sin sak i alla fall.. :)

Hoppas att familjen kanske genom media kan få reda på att man tänker på dem, och oroar sig och hoppas att allt ska bli bra!? Det skulle kännas bra om de visste att man bryr sig ännu... Men risken är väl liten att de överhuvudtaget skulle vilja läsa om deras lilla flickas olycka i tidningarna, så de får nog inte veta det.. Men jag sa i alla fall det i intervjun (och hoppas att de skriver det..), att jag tänker på dem och grubblar över hur det går för henne, så kanske NÅN kan se det och kanske denna NÅN kan berätta det.. Man vet ju aldrig! :)


Nåja, nu ska jag försöka lägga det lite grann åt sidan, och göra nåt med min älskade Åsa!


Kramar ;)

Av Patricia - 21 juli 2011 00:22

Tänkte nånstans att det kanske gått bra med mitt huvud efter dagens händelser, men det är som om det smyger sig fram mer och mer nu när allt lagt sig och det är lugnt och stilla runt omkring..

Hur gick det till egentligen?? Hur går det?? Hur är det med föräldrar och familj?? Och förutom det så har jag alla bilder som etsat sig fast och liksom tränger sig fram hela tiden.. Det lilla, söta, oskyldiga flickebarnet, som ligger livlöst under mina händer.... Som får andetagen via en annan mun och som är helt tom i blicken.. Den förtvivlade mamman som är alldeles hjälplös och uppriven, förkrossad och som inte vet om hon kommer att ha sitt lilla barn kvar, eller om detta är stunden då hon förlorar henne.. Det är bortom all rimlighet, och trots att man var så nära inpå det, kan man ändå inte komma nära att förstå hur de har det just nu! :( Men däremot så är det ju så, att man relaterar på ett speciellt sätt när man har egna barn. Extra mycket kanske när man barn i samma ålder ungefär.. Jag kan förstå typen av känslor, och kanske jag till och med känner en del av dem, i ren sympati, men inte i den grad som de gör. 

Jag vet inte om det är onormalt att man tänker och grubblar över en sån sak, men det blandas in i bilderna jag har..det ena drar med sig det andra, kan man säga.. Önskar att de visste att man bryr sig om dem, bryr sig om hur det går.. Att det inte bara gick över i samma stund som ambulansen kom och tog över, utan att man fortfarande känner att man skulle vilja hjälpa mera. Om man kunde.. Jag önskar att jag kunde ge en kramgo nalle eller nåt till dem, fullastad med omtanke som de kan krama om när de behöver det. Eller bara kasta i golvet om de skulle behöva det istället, för den delen... Men i alla fall ett minne och bevis på att det finns de som bryr sig om människor som de inte känner, och som gör vad de kan, när det behövs..!

Jag ber med allt jag har, att det går bra för henne! Att hon får fortsätta leva sitt liv, och att föräldrarna får ha sitt älskade barn kvar! Och att hon slipper andra skador till följd av detta.. 


Kramar till alla som hjälpte till! Och till alla er andra med!

Av Patricia - 20 juli 2011 23:18

Var tvungen att visa den gulliga asken med geléhjärtan som jag fick av min fina granne Malin! Så himla snällt! :)


   Tusen tusen tack igen! :)


Kram!

Av Patricia - 20 juli 2011 19:30

Känns lite overkligt att säga det, men idag har jag faktiskt varit med och räddat livet på en liten 5-årig flicka...hoppas jag i alla fall..!

Det var när jag letade efter Emmy, som jag såg att det var en liten folksamling vid bortre sidan av poolen.. I mitten låg det en liten en...med en rosa bikini... "Emmy har en rosa bikini", hann jag bara tänka, och rusade dit! Det var inte hon som låg där, men en liten tjej på endast 5 år.. Utan livstecken.. De hade påbörjat hjärt och lungräddning, men när jag kommit dit var det nån som sa "Nån måste ta över och komprimera!" ...så jag gjorde det..! 

Man tror att man ska hinna tänka en massa, men man bara "gör" det som måste göras. Adrenalinet tar över helt enkelt.. 

Jag komprimerade, en kvinna från Norge gav konstgjord andning och en läkare som fanns där (om han jobbade eller var där och badade vet jag inte..) rusade för att hämta och göra i ordning den där apparaten (som jag inte kommer ihåg vad den kallas..) som ger stötar för att få igång hjärtat..

Till slut fick hon puls och andning i alla fall, men var fortfarande medvetslös.. :(

Läkaren tog över och sedan kom ambulansen. 

Håller tummarna för att det går bra nu! Läste dock på Norrans sida att hon vårdas för allvarliga skador på intensivvårdsavdelningen.. :( Hoppas verkligen att det "bara" är tills det blir stabilt igen, och att hon klarar sig från men av detta...

Hoppas föräldrarna och familjen får det stöd de behöver nu också! Har bilden av den förtvivlade mamman på näthinnan, varvat med bilden av den lilla livlösa flickan, och det känns fruktansvärt!

Jag kan inte ens komma i närheten av att förstå hur de känner just nu, och ändå vet jag att det måste vara outhärdligt! Usch! :((

Om det nu finns en Gud där ute, så hoppas jag verkligen att han ser till att göra det enda rätta nu och se till att hon piggnar till och blir bra!


Kramar till alla som behöver det!! <3

Av Patricia - 15 juli 2011 22:19

   HURRA; HURRA HURRA!!! :))


Födelsedagen går mot sitt slut...och jag känner mig så nöjd, så nöjd! :)

Trevligt främmande, presenter och glada barn, hela dagen! :) Det enda som saknades var min lilla Madde-gumma.. :( Men det är ju bara att gilla läget..

Bakade philadelfiabullar igår kväll.. MUMS! Sedan blev det kanelbullar, äppelkaka och tårta som bakades idag.. Hade även köpt hem det obligatoriska kakpaketet..;

Annars skulle det varit fulla köket av krokodiltårar!

Sen så hade jag ju, manisk som jag är, köpt hem glass, maränger och choklad- & kolasås, med dajm- & saltlakritsströssel... JAG VET!! Jag behöver hjälp.... :{

Men kalas blev det i alla fall! ;P


Fick pengar av svärfars. Fick kaffekoppar, eyeliner, prydnadsfat och en tunika av Ida. :) Av min Älskling fick jag ett presentkort på Gina Tricot :))


Av mamma fick jag pengar på resekontot,  makeupremover och ett halsband;

 

Det är från Efva Attling, och om det inte syns, så står det "Carpe Diem" på det.. ;)


Av Gabban fick jag en tunika, som var sååå fin! Svart, grå och vitmönstrad.. :)

Mina andra kusiner, Diana och Dennis hade hört en fågel viska om att jag behövde nya ugnsformar till all min bakning, så det fick jag! :) Plus ett litermått ;)

Moster gav mig pengar och mammas Lars gav mig en blivade storvinst på travet i morron.. ;)) Blir spännande att se om det blir nåt! :O

Hmm...undrar om jag glömt nåt.....

Jo jag fick ju jättefina blommor av Carina och Jerry också! ;)

 

Samlade presenter (förutom tunikan som jag för tillfället har på mig...) ;P


Nu ska jag ta och mysa lite med barnen som håller på att somna..

Tack allihopa för alla gratulationer!!!!!!!! Det värmde verkligen! :)

Pussar och kramar! :)


Av Patricia - 14 juli 2011 01:38

...kom utan förvarning... Och huvudvärken strax efter..så det betyder att det enda rätta är att lägga sig och sova, och hoppas på att det försvinner..


Har hunnit pyssla ihop en liten urklippslåda till gammelmoster i alla fall, som jag visar i morron..


Sov gott världen! Själv ska jag känna mig nöjd om jag bara får sova i alla fall, gott eller inte...

Kram på er!

Av Patricia - 13 juli 2011 20:09

...att jag tänkt ladda upp bilder från kameran, men då har sambon tömt den för ett litet tag sen och bilderna jag tänkte ladda upp ligger numera i hans dator.. :/

Går ju att skicka dem från hans, men det är ändå rätt så irriterande när jag tänkt göra det NU och inte sen..!

Orkar  faktiskt inte springa mellan just nu, så då får det vänta till senare.. 


Har firat min moster som fyller 70 år idag! :)

Vi var på pizzeria Monaco och åt tillsammans, efterföljt av kaffe och presenter på Kyrkholmen.. Det var jag, Ida, Louise, Emmy, mamma, Lars, Diana, Angelina, Jespher, Dennis, Hanna, Rocky, Vinny och förstås födelsedagsbarnet själv, Margitha. :) Riktigt trevligt att så många var med! Kul också att se att Rocky var så pigg! :) Gladskiten lekte och busade med Emmy massor på Kyrkholmen, så han lär nog vara slut ikväll! ;P Vinny var så söt när han blev alldeles förtvivlat rädd för Jespher som kom lite senare, haha, och han grät varje gång han tittade på honom.. Barn e lustiga! ;) Men annars var han go' och glad och smaskade på allt möjligt, och det såg riktigt gott ut! :P Han vandrade runt i gräset sen också och hade det trevligt han med, tror jag i alla fall. ;)


Nu ska det kvällsmysas hemma med tjejerna, när pappa åker och jobbar.. Undrar vilken film vi ska kika på för femtielfte gången ikväll då...? ;P

Jaja, bara vi har nåt gott att tugga på så spelar det ingen större roll faktiskt. Det är myset som är det viktiga! :)


Detta är i alla fall en av mina favoriter..och barnens! ;)

 











     


Ha en bra kväll ni med! Lillördag som det är.. ;)

Kramar!



Av Patricia - 10 juli 2011 20:12

E som i Emmy.

En liten Emmy som ska bli lite mindre liten.. ;P Nu fyller hon hela 7 år! Tänk så sjukt det är att tiden går så fort!? Hon var ju nyss en liten fjärt ju! ;)

Men ju äldre de blir, ju mer hinner man med att förstå att det bara är storleken på dem som blir annorlunda, för man tycker ju fortfarande att de är ens bebisar.. ;))

Jag har 4 bebisar... 22, 18, 9 och 7 år gamla är de. Och aldrig ska de sluta vara mina bebisar! ;P

Det ska bakas tårta på morgonen. Och muffins. Och kanske nåt litet mer om tiden räcker till.. ;) Men det viktigaste för henne ar att det finna glass, tårta med ljus, muffins och ballonger! ;P Så det är det som prioriteras! :)

Eftersom vädret verkar vara okej även i morron, så åker vi nog och badar innan det blir kalas. Måste ju ta vara på alla små stunder av vattenplask som går.. ;)


Men på eftermiddan är det kalas och fika. Så känner ni att ni vill komma och få i er lite tårta eller glass, så är det bara att komma! :)


   

(lånad bild...)


Nu ska jag sova så jag hinner det innan det är dags att stiga upp..

Natti natti! :)

Ovido - Quiz & Flashcards