Alla inlägg under februari 2012

Av Patricia - 29 februari 2012 00:27

Hade tänkt att jag skulle uppdatera tidigare, men det har liksom bara inte blivit av.. :/ Har ingen bra ursäkt till varför, utan det har bara blivit så att jag låtit bloggandet hamna i skymundan av allt annat..


Har hunnit med att få renoverat i badrummen sedan sist, och det blev gjort 2 ggr eftersom den första gången var ett riktigt slarvarbete. Men nu är det så klart som det kan bli. Och det blev fint också! ;)

Däremot har vi haft oturen att nu lyckas med att få vattenskada i köket, när det tydligen är nåt som läkt från diskmaskinen och runnit under skyddsplattan som är under maskinen.. Så det blir att riva upp allt vårt "nya" golv och lägga nytt igen.. Visserligen behöver vi bara betala självrisken och sedan får vi arbetet gjort, men det är ändå en massa stök här igen då.. Känns som om det inte varit annat än fukt och vattenskador med torkfläktar som stått och surrat i veckor, och nu blir det av igen.. Men men, det är bara att gilla läget. :/


Vi har inte bara drabbats av såna olyckor, utan vi har även varit hemsökta av alla tänkbara baciller och virus som snurrat runt.. Febriga barn om vartannat, friska en vecka och sen börja om igen. Jag fick dessutom lunginflammation för ett par veckor sedan, och fick snällt gå med på att ligga på lasarettet i några dagar för att piggna till. Som pricken över i-et på den svängen, så blev barnen sjuka, igen, och har varit det i nästan 2 veckor. Streptokocker, magsjuka, virus och magsjuka igen, vilket blev mitt härliga avslut på tillfrisknandet. Så nu har vi gjort bort det mesta för minst ett år framåt känns det som! 


Jag har även tagit tag i mitt scrappande igen.. :) Scrapbooking, för dem som undrar.. ;P Älskar att sitta och pyssla med papper och göra kort, askar, album osv. Det beror väl även på att det är en hobby som barnen kan vara med på :) 

Ska börja lägga ut bilder på vad jag pysslar med också, om det är någon som vill se och få ideer på nåt att göra i pysselväg.. :)


Nu avrundar jag detta, med att säga att jag hoppas att ni hittar tillbaka till mig... ;)


Kram på er alla! <3

Ovido - Quiz & Flashcards