Alla inlägg under maj 2012

Av Patricia - 28 maj 2012 23:25

Idag var min lediga dag.. Hade planerat en massa slömys och sånt som man inte MÅSTE göra, men det blev ju som vanligt inte som man tänkt sig...

Morgonen startade med möte på jobbet (planerat visserligen, men sovmorgon var inte att tänka på..). Efter det åkte jag hem och plockade undan efter våra morgonbestyr (som kan vara väldigt stökiga upptäckte jag..). När älskling vaknat, skjutsade jag in honom till stan och då hade jag tänkt att handla och förbereda lite för eftermiddagspyssel, men huvudet sade bestämt nej till det, så det blev att lägga sig och vila bort huvudvärken istället..


När barnen slutade skolan och vi kom hem, så blev det tydligen dags att rensa i förrådet..! :O (jag har en sambo som är besatt av att rensa bort saker...) Jag tycker inte att det är särskilt roligt att rensa, för jag har så himla svårt att kasta bort nåt.. :P Detta rensande ledde därefter vidare till övervåningen och vårat sista renoveringsområde.. Där skulle det minsann också rensas bort sådant som inte ska vara i vägen för vårt renoverande (när det blir av..). Så när vi var klara med det, fanns det ite så mycket tid över till mitt planerade pyssel och mys.. Typiskt! :(

Däremot har jag nu en massa saker som måste fraktas till soprummet (vilket jag verkligen inte orkar nu..), som kommer att ta upp hallen tills det samlas nog med ork, haha ;)

Men samtidigt är det ju skönt att vi kommer oss igång och gör plats, så vi får möjlighet att ta tag i den sista, rackarns renoveringen nån gång! :)


Har även suttit och kikat på lite kläder till tjejerna.. Loppan vill vara klädd i vitt på skolavslutningen, så jag kollade lite lämpliga plagg.. Fastnade för dessa shorts i alla fall..

..och kanske denna till, med ett linne under eller nåt..

Jaja, jag får väl se vad hon tycker.. ;)

Emmy däremot, är lite lättare, eftersom hon tycker om att vara gullig ännu, hihi ;P Kan ju bli så att de får vara lika, men jag får se hur jag gör med det..

   

Nu håller det på att vara dags att lägga sig, men innan det går, måste jag bädda nytt i sängen. Älskling var så duktig och städade i sovrummet också, men det blir av nån anledning aldrig några nya sängkläder i sängen efter han dragit bort dem för tvätt...? Märkligt... ;P Men jag ska inte klaga! Han har ju trots allt faktiskt plockat bort dem = han har gjort hälften av jobbet.. Det hade ju kunnat vara så att han inte gjort något alls. ;)


Sov så gott och dröm sött!

I morgon är en ny dag... ;)

 

Av Patricia - 27 maj 2012 22:27

Blev väckt med fika på sängen i morse.. :)

Det var nog en av de gulligaste fikabrickor jag sett, hihi ;) De hade lagt upp 4 st chokladrån som en solfjäder, tagit Pringleschips och format till en halvcirkel runt kanten, fyllt ett vinglas med Pepsi Max och krusat presentsnören som dekor.. Och sist av allt hade de tagit ett fint vitt blockljus och tänt i mitten! ;) Sötungar!

Louise hade även gjort ett bokmärke och en dekorationsboll i svart och gult garn som jag fick. Jättefina! :)

Det var en fin start på morsdag, måste jag säga!   


Resten av dagen har vi varit ute i solen, ända tills vi skulle åka till mamma och äta middag. Hade köpt en fin kruka med en lila Salvia i till henne. Blir nog jättefin hos henne tror jag. ;)

 

(så här ser blomman ut...)


Maten var supergod (som alltid hos mamma..) ! Fläskfilé och potatisgratäng...MUMS! Dessutom fick vi marängtårta med jordgubbar till efterrätt!! ;) Tack så himla mycket, älskade mami! 

Det enda som saknades idag, var Madde..    Men som tur var så ringde hon i alla fall, så jag fick ju höra hennes röst på morsdag, och det är ju det viktigaste! ;)


Nu är det kväll igen och slut på denna vecka. Det betyder att det närmar sig tills Madde kommer hem... Nu är det ju bara 2,5 vecka kvar, ungefär, så det blir underbart! :) Längtar så jag tror att jag dör!!


Avslutar med att säga till mamma och mina älskade barn att JAG ÄLSKAR ER!! Tack för att ni finns, och ett liv utan er är inget liv alls!!   

Av Patricia - 20 maj 2012 00:20

Då var det dags att säga natti natti..

Ville bara tillägga en lite sak innan, och det är ju att tjejerna var och träffade David Lindgren när han var och gjorde smygpremiär på CK, tidigare i veckan.. De fick se och höra honom sjunga, plus att de sedan fick skivan signerad till dem från honom..! ;) Då passade jag även på att föreviga det mötet, och ni kan gissa om dessa blickar betyder något annat än ren och skär lycka..! (måste också säga, i smyg, att Louise var så glad att hon grät, över att få se honom på riktigt..) :)

Godnatt alla! Kram på er.. <3




(...ren och sann glädje, som sagt...;P )  

Av Patricia - 19 maj 2012 22:30

Denna låten är till dig, för jag vet ingen annan låt som är så mycket Gisela som denna!! ;)

Jag älskar dig mest av allt söta mamma! Hoppas att lillan hör från himlen också.. ;)  


 

Av Patricia - 19 maj 2012 22:17

Satt och tänkte på gamla tider med syrran och på musiken vi festade loss till...

HAHAHAHAHAHAHA!!! Vad sjutton var en del låtar som alltid spelades??

En kul var i alla fall denna..


Men en som jag verkligen tänker på syrran när jag hör är denna...

Av Patricia - 18 maj 2012 22:15

Blev tvungen att, även här, ladda upp en bild på vårat super(o)nyttiga kvällsfika....


 


...MARÄNGSVISS... ;P

Av Patricia - 18 maj 2012 21:34

Äntligen helg igen..

Hoppas att vädret ska tillåta oss att kunna hitta på nåt mys och att jag äntligen skall kunna ställa i ordning på baksidan inför sommaren..   

Det börjar närma sig skolavslutning också, och jag har inte hunnit med att bestämma vad tjejerna skall ha på sig! 

Måste ta tag i det också, ifall jag ska beställa nåt...

En annan sak som närmar sig, är Maddes hemkomst!!    Vi längtar så efter att få rå om henne!! (..och Frank, så klart, hihi! ) Den 17:e Juni kommer hon! Så alla ni som väntat och undrat, nu vet ni.. ;)


Kvällen smyger sig på nu, och vi ska avsluta den med lite marängsviss, tänkte jag! ;P Så...mot köket och sätta igång med det så vi hinner!!


Ha en underbar helg! Och till vår chef i väntans tider säger jag; -Se till att få bebis snart!!! :)  

Kram!

Av Patricia - 4 maj 2012 10:30

Nu är det helg igen! Underbart måste jag säga! :)

Har en hel del att fixa hemma, så det känns bra att inte behöva hinna med det innan eller efter jobbet.. Måste göra i ordning på altanen och ställa i ordning utemöblerna, sätta upp studsmattan till ungarna och städa en massa inne. Har liksom förträngt grovstädningen i tjejernas rum och där MÅSTE jag rensa bort massor nu! Jobbigt att ta sig till att börja med det, men när jag väl kommit igång, brukar det flyta på bra. ;)


Det finns dock ett bekymmer som tränger mig, och det är min rackarns tand som jag lyckats bita sönder.. Är öm och svullen och ser ut lite som Jay Leno, haha ;P Som tur är, så är det inte så himla ont, utan det gör mest ont när jag tuggar på den sidan. Ska till tandis på måndag och fixa det.. ;) 


Ska försöka att göra nåt kul med barnen i helgen också, när man har ledig helg! Måste passa på att fylla dagarna, hihi ;P


Nu ska jag göra mig lite fredagsfin och njuta av första dagen av 3 dagars ledighet! ;)

Ha en underbar fredag ni med!! :)

 

Ovido - Quiz & Flashcards