Direktlänk till inlägg 28 maj 2012

Det tar sig..

Av Patricia - 28 maj 2012 23:25

Idag var min lediga dag.. Hade planerat en massa slömys och sånt som man inte MÅSTE göra, men det blev ju som vanligt inte som man tänkt sig...

Morgonen startade med möte på jobbet (planerat visserligen, men sovmorgon var inte att tänka på..). Efter det åkte jag hem och plockade undan efter våra morgonbestyr (som kan vara väldigt stökiga upptäckte jag..). När älskling vaknat, skjutsade jag in honom till stan och då hade jag tänkt att handla och förbereda lite för eftermiddagspyssel, men huvudet sade bestämt nej till det, så det blev att lägga sig och vila bort huvudvärken istället..


När barnen slutade skolan och vi kom hem, så blev det tydligen dags att rensa i förrådet..! :O (jag har en sambo som är besatt av att rensa bort saker...) Jag tycker inte att det är särskilt roligt att rensa, för jag har så himla svårt att kasta bort nåt.. :P Detta rensande ledde därefter vidare till övervåningen och vårat sista renoveringsområde.. Där skulle det minsann också rensas bort sådant som inte ska vara i vägen för vårt renoverande (när det blir av..). Så när vi var klara med det, fanns det ite så mycket tid över till mitt planerade pyssel och mys.. Typiskt! :(

Däremot har jag nu en massa saker som måste fraktas till soprummet (vilket jag verkligen inte orkar nu..), som kommer att ta upp hallen tills det samlas nog med ork, haha ;)

Men samtidigt är det ju skönt att vi kommer oss igång och gör plats, så vi får möjlighet att ta tag i den sista, rackarns renoveringen nån gång! :)


Har även suttit och kikat på lite kläder till tjejerna.. Loppan vill vara klädd i vitt på skolavslutningen, så jag kollade lite lämpliga plagg.. Fastnade för dessa shorts i alla fall..

..och kanske denna till, med ett linne under eller nåt..

Jaja, jag får väl se vad hon tycker.. ;)

Emmy däremot, är lite lättare, eftersom hon tycker om att vara gullig ännu, hihi ;P Kan ju bli så att de får vara lika, men jag får se hur jag gör med det..

   

Nu håller det på att vara dags att lägga sig, men innan det går, måste jag bädda nytt i sängen. Älskling var så duktig och städade i sovrummet också, men det blir av nån anledning aldrig några nya sängkläder i sängen efter han dragit bort dem för tvätt...? Märkligt... ;P Men jag ska inte klaga! Han har ju trots allt faktiskt plockat bort dem = han har gjort hälften av jobbet.. Det hade ju kunnat vara så att han inte gjort något alls. ;)


Sov så gott och dröm sött!

I morgon är en ny dag... ;)

 

 
 
Ingen bild

minneminn

29 maj 2012 23:14

åhh hjälp är ni i rensartagen igen...det brukar bli intensivt...men skönt efteråt..tittade faktiskt efter examenskläder imorse lite grann,det beror ju lite på vädret hur varmt det är o så,,,men det finns en del fina faktiskt...vitt är alltid snyggt ...jag går också och lägger mig nu ..om än en dag senare än dig..haha sov gott gumsi.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Patricia - 26 juni 2012 22:38

Idag är det en vecka sedan jag blev sjuk, och det är fortfarande inte helt bra.. Hostar hela nätterna och kan inte sova, så jag vaknar med huvudvärk varje dag.. Tät och snuvig och nyser och snorar..skiiitless!! Försöker tänka positivt, att det bara...

Av Patricia - 25 juni 2012 22:47


Har ju haft typ söndag idag eftersom man jobbat helgen.. Dessutom har jag mått så jävulskt dåligt hela dagen. Är jätteförkyld (och har varit det sedan tisdag kväll..) men eftersom det är som det är med mitt jobb så får man bita ihop och försöka orka ...

Av Patricia - 21 juni 2012 22:13


Den här dagen har varit helt fantastiskt kort.. Har bara rännt runt och gjrt en massa ärenden inför i morron. Det hade kunnat gå ganska snabbt, men eftersom halva stan också skulle ut och handla eller färdas genom stan precis samtidigt, så tog det ...

Av Patricia - 21 juni 2012 11:45

...så är livet helt perfekt! Eller alldeles snart är det 100% (när Ida kommer och är hemma med oss..)  Har vår älskade Madelene hemma nu och det kan ju bara inte bli bättre än att ha hela familjen hemma! ;) Så klart så kommer hon ju att varva oss...

Av Patricia - 13 juni 2012 10:06

Har haft lite kliande i fingrarna senaste tiden, så jag scrappade lite saker.. Det finns många vi ska fira i sommar, så det kan ju vara bra att det finns lite att ge bort, tänkte jag.. ;)   Först gjorde jag en bil... Lite mycket pillergöra, men...

Ovido - Quiz & Flashcards