Alla inlägg den 3 juni 2012

Av Patricia - 3 juni 2012 16:54

Marsanmuffins(Ca 12 stora)75g rumsvarmt margarin2dl socker2ägg2,5dl mjölk3,5dl vetemjöl1,5dl snabbmarsan-pulver4tsk bakpulver1tsk vaniljsockerVispa smör och socker.Tillsätt först äggen, sedan mjölken och vispa ihop.Blanda alla de andra ingredienserna och vispa ner. Smeten skall bli ganska tjock.Häll upp i muffinsformar och grädda i ca 200grader i ca 15 min. Använd gärna provsticka.Servera ;)Tips! Skär äpplen i skivor och rör dem i lite kanel och socker. Stoppa några skivor i varje muffins och du har supergoda äppelmuffinsar! :)

Av Patricia - 3 juni 2012 16:43

Snickerskaka(skriver ihop ingred. i beskrivningen..)1 burk jordnötssmör1dl socker1tsk vaniljsocker2dl sirap10dl Rice KrispiesBlock- eller mjölkchokladSmält ihop allt utom choklad och flingor.Rör i Rice Krispies och bred ut på bakplåtspapper i långpanna. Smält choklad och ringla eller bred över. Skär i rutor och servera! ;)(förvara gärna i frysen..tinar snabbt..)

Av Patricia - 3 juni 2012 16:08

Idag när det varit så dåligt och tråkigt väder, så livade jag upp stämningen lite genom att baka..Först gjorde jag Snickerskaka. Hade en burk jordnötssmör som stod och tog upp plats i skafferiet, så jag gjorde slut på lidandet för den..hihi ;P Gjorde även muffinsar för att ha något "vanligt" till barnen.. Har haft besök av Benneth och söta Sol (som stannat kvar ett tag..) så då fick vi passa på att fika och provsmaka lite. ;) Fick godkänt av Benneth och av min kära sambo verkade det som, haha :P Recepten har jag lagt ut tidigare idag. Nu tror jag att jag ska stilla rastlösheten i fingrarna med lite scrapbooking. Några fina kort har man i alla fall nytta av så småningom. Ha en trevlig kväll! :)

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards