Direktlänk till inlägg 31 januari 2011

Sista Januari..

Av Patricia - 31 januari 2011 10:00

I fredags var vi på äventyrsbadet i Piteå med barnen.. Jerry, Carina, Angelica (som fyllde 20 år då), Emilia, Benneth och Sol var också med.. Det var roligt för barnen :) Vi vuxna badade mest i varma och sköna bubbelpoolen, hihi :P

Det var ju för barnens skull vi åkte dit så.. Men mysigt, varmt och skönt var det! ;)


Igår fyllde Lasse år också! :) 57 år blev han.. Mysfarfar, haha ;)

Vi åkte dit och fikade hemmagjord smörgåstårta, som var helt underbart god! - Den hade ni lyckats bra med, så ni vet! ;)

Lina, Henke, Tristan och hans nya lillasyster Liv (5 dagar gammal..=0 ) var också där! :))  Gissa om jag höll i henne och luktade och pussade nåt??!! Herregud vad de är små!! Och tänk att jag fått 4 st som allihopa var ÄNNU mindre! Helt makalöst...!


Efter det så åkte vi hem och myste i soffan framför TV-n en stund, tills vi fick besök av Benneth, Tor, Liv och Sol.. Det var roligt att de äntligen dök upp! :) Liv hade ju pratat om att de skulle komma men det blev annat som kom emellan hela tiden, fast nu kom de i alla fall..

Sol stannade här med tjejerna medan de andra åkte och tränade, så de hann leka och vi hann se på Solsidan innan de kom tillbaka, vilket resulterade i att det blev en något sen kväll för tjejerna.. ;)


Idag har Älsklingen börjat vaktutbildningen.. 2 veckor är den sen är han klar för att vakta stan, haha ;)

Det är även hans första dag som icke-anställd av FK längre, men jag hoppas han kan få ett av de jobb han söker nu så vi inte behöver sitta på pottkanten så länge.. :/ Sen så hoppas jag att han kanske kan få komma ut och "vakta" ganska omgående efter han är klar, så vi får in lite extra till att dryga ut nudlarna och pannkakan med... ;P


För mig så är det väl ganska som vanligt annars, förutom att jag mår rätt dåligt idag.. Ska jobba ikväll, så jag håller tummarna för att det ska vända och jag piggnar till. Tror jag har lite feber, för jag fryser så, och så har jag ont i magen och mår illa.. Ska försöka vila lite men om det inte börjar vända innan lunch, så måste jag nog krypa till korset och sjukanmäla mig... :(  Vill inte det eftersom det är sista dagen på månaden och jag vill slippa förlora en hel dags lön..

Men jag måste tänka på att jag inte kan jobba om jag inte är frisk! :O


Nu kallar soffan och Ipren på mig!

Hoppas ni har en bra dag i alla fall!

Tjingeling ;)


 
 
Ingen bild

Madde

31 januari 2011 14:55

ÅH MIN SNUTTMAMMA jag skulle vilja sitta och sjunga små vaggsånger för dig(? wth) och ge dig hälsofil och en handduk på pannan:*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Patricia - 26 juni 2012 22:38

Idag är det en vecka sedan jag blev sjuk, och det är fortfarande inte helt bra.. Hostar hela nätterna och kan inte sova, så jag vaknar med huvudvärk varje dag.. Tät och snuvig och nyser och snorar..skiiitless!! Försöker tänka positivt, att det bara...

Av Patricia - 25 juni 2012 22:47


Har ju haft typ söndag idag eftersom man jobbat helgen.. Dessutom har jag mått så jävulskt dåligt hela dagen. Är jätteförkyld (och har varit det sedan tisdag kväll..) men eftersom det är som det är med mitt jobb så får man bita ihop och försöka orka ...

Av Patricia - 21 juni 2012 22:13


Den här dagen har varit helt fantastiskt kort.. Har bara rännt runt och gjrt en massa ärenden inför i morron. Det hade kunnat gå ganska snabbt, men eftersom halva stan också skulle ut och handla eller färdas genom stan precis samtidigt, så tog det ...

Av Patricia - 21 juni 2012 11:45

...så är livet helt perfekt! Eller alldeles snart är det 100% (när Ida kommer och är hemma med oss..)  Har vår älskade Madelene hemma nu och det kan ju bara inte bli bättre än att ha hela familjen hemma! ;) Så klart så kommer hon ju att varva oss...

Av Patricia - 13 juni 2012 10:06

Har haft lite kliande i fingrarna senaste tiden, så jag scrappade lite saker.. Det finns många vi ska fira i sommar, så det kan ju vara bra att det finns lite att ge bort, tänkte jag.. ;)   Först gjorde jag en bil... Lite mycket pillergöra, men...

Ovido - Quiz & Flashcards