Alla inlägg den 25 november 2010

Av Patricia - 25 november 2010 10:19

Sitter och funderar om jag kanske ska ta fram julsakerna idag.. Har dock lite svårt att planera hur jag ska sätta upp allt i år, eftersom vi har så tomt efter renoveringen.   

Vi ska ju sätta upp vitrinskåp i vardagsrummet, men först måste vi åka och köpa dem, vilket inte kommer hinnas med innan jul i alla fall.. Men jag får försöka hitta tillfälliga lösningar så det blir julfint ändå!   

Ljusslingor, tomtar, änglar, lyktor, stjärnor i fönsterna, gardiner och dukar.....och julmusik!!    Sen tar vi granen när allt annat är klart! Ingen gran innan första advent är den enda regel jag har..haha!   


Baka måste jag också börja göra, så det finns bullar, kakor och julgodis innan Louise fyller år den 11 december..    Synd bara att man inte har flera frysboxar, för då skulle jag kunna baka massormycket mer på en gång när jag ändå håller på! Fast det är klart, det ÄR ju vinter och kallt så det går ju ha en del ute också. I förrådet alltså, haha!   Får göra en tillfällig fryslåda av nåt slag att lägga nåt i, så kanske det håller sig till det tar slut..(vilket inte brukar ta så lång tid här...)   


Nu ska jag ordna lite kaffe och kolla lite webshopping, så kanske jag får fler julklappar ur världen..!  

Ovido - Quiz & Flashcards