Alla inlägg den 28 september 2011

Av Patricia - 28 september 2011 23:12

Idag blev det äntligen fullträff!

Jag och tjejerna var ute i skogen (..igen..) och Emmy hade med sig sin bästis Alexandra. Vi plockade lite bär för att vi tänkte göra en paj senare.. Efter 1 timme ungefär så bestämde vi oss för att vi skulle ge upp och åka hem.. På väg tillbaka till bilen fick jag syn på nåt som såg ut som en trattkantarell, och när jag satte mig ner för att kika så såg jag massor av dem, öööverallt! :)

Vi plockade och plockade och till slut sa jag att vi var tvugna att åka för jag tänkte att det hade nog gått en halvtimme till, och så kikade jag på klockan... Det hade gått 1,5 timmar sedan vi fastnade där!! OOPS! 

Fick lov att ringa till Alexandras mamma och förklara att vi var vid liv och att vi skulle komma snart. Shit också, att man skulle missa middagstid och allt, men men....barnen var överlyckliga när de satt där och ropade "här är det trattisar!!" så det var kanske värt det trots allt..? ;P

Vi åkte förbi på Krysset och åt hamburgare på vägen hem och när vi landat hemma var tjejerna helt slut! ;) De somnade på en gång när de lade sig sen.. :)

Det tog 2 timmar att rensa dem (borsta och plocka bort allt skräp som följ med..).

   

Jag gav Alexandra lite svampar också som hon plockat, för det måste man ju få! ;)


Nu ska jag mojsa ner mig i soffan och gotta mig i min duktighet lite, hihi ;)

I morron blir det en sväng till nåt annat ställe och kolla om jag kan fynda lite.. :P

Sov så gott alla!

Kram!

Ovido - Quiz & Flashcards