Direktlänk till inlägg 20 juli 2011

Livräddardagen...

Av Patricia - 20 juli 2011 19:30

Känns lite overkligt att säga det, men idag har jag faktiskt varit med och räddat livet på en liten 5-årig flicka...hoppas jag i alla fall..!

Det var när jag letade efter Emmy, som jag såg att det var en liten folksamling vid bortre sidan av poolen.. I mitten låg det en liten en...med en rosa bikini... "Emmy har en rosa bikini", hann jag bara tänka, och rusade dit! Det var inte hon som låg där, men en liten tjej på endast 5 år.. Utan livstecken.. De hade påbörjat hjärt och lungräddning, men när jag kommit dit var det nån som sa "Nån måste ta över och komprimera!" ...så jag gjorde det..! 

Man tror att man ska hinna tänka en massa, men man bara "gör" det som måste göras. Adrenalinet tar över helt enkelt.. 

Jag komprimerade, en kvinna från Norge gav konstgjord andning och en läkare som fanns där (om han jobbade eller var där och badade vet jag inte..) rusade för att hämta och göra i ordning den där apparaten (som jag inte kommer ihåg vad den kallas..) som ger stötar för att få igång hjärtat..

Till slut fick hon puls och andning i alla fall, men var fortfarande medvetslös.. :(

Läkaren tog över och sedan kom ambulansen. 

Håller tummarna för att det går bra nu! Läste dock på Norrans sida att hon vårdas för allvarliga skador på intensivvårdsavdelningen.. :( Hoppas verkligen att det "bara" är tills det blir stabilt igen, och att hon klarar sig från men av detta...

Hoppas föräldrarna och familjen får det stöd de behöver nu också! Har bilden av den förtvivlade mamman på näthinnan, varvat med bilden av den lilla livlösa flickan, och det känns fruktansvärt!

Jag kan inte ens komma i närheten av att förstå hur de känner just nu, och ändå vet jag att det måste vara outhärdligt! Usch! :((

Om det nu finns en Gud där ute, så hoppas jag verkligen att han ser till att göra det enda rätta nu och se till att hon piggnar till och blir bra!


Kramar till alla som behöver det!! <3

 
 
Ingen bild

minneminn

20 juli 2011 21:34

FY SÅ HEMSKT..vilken otrevlig upplevelse..men du har gjort en god gärning idag...hoppas bara att hon inte får några skador av att hon ej hade någon puls och andning så pass lång stund..hoppas det går bra...kram:)

Patricia

20 juli 2011 22:15

Ja, verkligen! :( Det är väl först nu i efterhand som man börjar tänka och bilderna av den lilla flickan, så livlös, får en att må dåligt... :( Hoppas innerligt att det går bra! Kram tillbaka mamma! Älskar dig! :)

 
Ingen bild

Mia

21 juli 2011 01:55

Heartstart heter den :)

Patricia

21 juli 2011 02:03

Okej :) En sån väldans bra apparat att ha tillhands när olyckan är framme! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Patricia - 26 juni 2012 22:38

Idag är det en vecka sedan jag blev sjuk, och det är fortfarande inte helt bra.. Hostar hela nätterna och kan inte sova, så jag vaknar med huvudvärk varje dag.. Tät och snuvig och nyser och snorar..skiiitless!! Försöker tänka positivt, att det bara...

Av Patricia - 25 juni 2012 22:47


Har ju haft typ söndag idag eftersom man jobbat helgen.. Dessutom har jag mått så jävulskt dåligt hela dagen. Är jätteförkyld (och har varit det sedan tisdag kväll..) men eftersom det är som det är med mitt jobb så får man bita ihop och försöka orka ...

Av Patricia - 21 juni 2012 22:13


Den här dagen har varit helt fantastiskt kort.. Har bara rännt runt och gjrt en massa ärenden inför i morron. Det hade kunnat gå ganska snabbt, men eftersom halva stan också skulle ut och handla eller färdas genom stan precis samtidigt, så tog det ...

Av Patricia - 21 juni 2012 11:45

...så är livet helt perfekt! Eller alldeles snart är det 100% (när Ida kommer och är hemma med oss..)  Har vår älskade Madelene hemma nu och det kan ju bara inte bli bättre än att ha hela familjen hemma! ;) Så klart så kommer hon ju att varva oss...

Av Patricia - 13 juni 2012 10:06

Har haft lite kliande i fingrarna senaste tiden, så jag scrappade lite saker.. Det finns många vi ska fira i sommar, så det kan ju vara bra att det finns lite att ge bort, tänkte jag.. ;)   Först gjorde jag en bil... Lite mycket pillergöra, men...

Ovido - Quiz & Flashcards