Direktlänk till inlägg 24 september 2011

Regndag med "äventyr"..

Av Patricia - 24 september 2011 01:36

I morse åkte jag och tjejerna ut till Mimmi & Joline för att vi skulle på skogsutflykt.. Det var första gången jag åkte till henne så vi höll på att åka fel, men eftersom man har sån tur nuförtiden att man kan ringa från sin protabla telefon, så hittade vi rätt.. ;)

Vi hann inte mer än ut i skogen, så kom regnet...först inte så mycket, men det ökade och kallt var det! Så efter en liten stund (ca 20 minuter skulle jag uppskatta) så blev vi tvugna att vända om in igen. ;P

Emmy frös, Louise tyckte att jag var tjatig om att hitta svamp och hungriga var de nog alla barnen tror jag. Mimmi lagade lunch åt oss, kebab (Louise fick bestämma...typ nästan iaf...) och det var supergott! Till efterrätt hade vi tagit med oss blåbärspajen vi bakade till hockeyn igår, så vi fick bjuda på nåt också ;P

Louise snubblade också och gjorde illa sig i foten när vi var där, men efter en bra stund så blev det trots allt bättre och bättre. Och hon hade ju redan bestämt att ingen doktor minsann skulle få kolla upp hennes fot, för de bara "bryter och gör illa en" så det var ju tur att det inte behövdes, hihi :)


På vägen hem började Emmy få mer och mer ont i magen, och till slut var det rentav tårar som kom.. :( Louise började må dåligt också, och rädslan för magsjuka återuppstod. Men det gav med sig, som tur var! :)

Efter vi varit hos Mimmi åkte vi och hämtade pappa på jobbet. Tanken var väl att vi skulle hitta på nåt senare, men det slutade med att Benneth och Sol kom hit istället. Trevligt för barnen var det, eftersom de gillar Sol väldans mycket! ;) Det hann även bli bestämt att Sol ska komma hit och sova över i morron, så då måste vi planera in nåt kul till deras "sova-över-mys"... ;P


Ikväll har jag och tjejerna kollat på film, käkat chips och bara kurat ner oss i soffan, där tjejerna till slut somnade..  Nu har jag burit upp dem till sina sängar, strykt kostymen till Älskling, städat vårat sovrum efter att ungarna haft ett världskrig där (där de vet att de inte får leka..) och varit ute med Ferdinand. Så nu kan jag lägga mig. Ska nämligen upp och jobba 07-10 i morron på min lediga dag, eftersom Anna gått och blivit sjuk. :( Underligt hur det alltid är så att man ska måsta känna sig tvungen när man egentligen inte ska behöva...? :/ Men det är ju för att man bryr sig om sjuklingen, och inte nåt annat! Känner dock att jag vill poängtera att när man har barn som hela veckan går i skolan, kanske planerar in att kunna vara med sina barn när man är ledig och KAN hitta på saker på dagtid..? Och jag anser att det inte spelar någon större roll VAD det är, eftersom barnen endast vill kunna vara tillsammans med en och inte kräver nåt avancerat evenemang egentligen...

Jajja, nog om det! ;)

Nu ska jag i alla fall sova! Natti natti! :)

Kram! <3

 
 
Ingen bild

minneminn

24 september 2011 14:17

vilka skogsmänniskor ni blivit då..svamp dessutom...hur sant är inte det ..man vill ju kunna få vara ledig när det är tänkt så...men vad göra ..folk blir ju sjuka ,,,men det svider om man planerat in nåt annat..nästa gång kanske det blir din tur (otur)..då kanske nån annan är bussig tillbaka...så är det nog:)

Patricia

28 september 2011 23:09

Ja, nu är jag en riktig tant snart, haha! ;)
Visst är det så.. Och jag vet ju att de ställer upp för mig med så det är klart att man försöker vara till hjälp när man kan :) Kram mammsi!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Patricia - 26 juni 2012 22:38

Idag är det en vecka sedan jag blev sjuk, och det är fortfarande inte helt bra.. Hostar hela nätterna och kan inte sova, så jag vaknar med huvudvärk varje dag.. Tät och snuvig och nyser och snorar..skiiitless!! Försöker tänka positivt, att det bara...

Av Patricia - 25 juni 2012 22:47


Har ju haft typ söndag idag eftersom man jobbat helgen.. Dessutom har jag mått så jävulskt dåligt hela dagen. Är jätteförkyld (och har varit det sedan tisdag kväll..) men eftersom det är som det är med mitt jobb så får man bita ihop och försöka orka ...

Av Patricia - 21 juni 2012 22:13


Den här dagen har varit helt fantastiskt kort.. Har bara rännt runt och gjrt en massa ärenden inför i morron. Det hade kunnat gå ganska snabbt, men eftersom halva stan också skulle ut och handla eller färdas genom stan precis samtidigt, så tog det ...

Av Patricia - 21 juni 2012 11:45

...så är livet helt perfekt! Eller alldeles snart är det 100% (när Ida kommer och är hemma med oss..)  Har vår älskade Madelene hemma nu och det kan ju bara inte bli bättre än att ha hela familjen hemma! ;) Så klart så kommer hon ju att varva oss...

Av Patricia - 13 juni 2012 10:06

Har haft lite kliande i fingrarna senaste tiden, så jag scrappade lite saker.. Det finns många vi ska fira i sommar, så det kan ju vara bra att det finns lite att ge bort, tänkte jag.. ;)   Först gjorde jag en bil... Lite mycket pillergöra, men...

Ovido - Quiz & Flashcards