Direktlänk till inlägg 16 september 2011

Googlat massor..!

Av Patricia - 16 september 2011 23:57

Jag har nu suttit och googlat om kantareller och lite annan matsvamp, på tjejernas begäran, så jag vet allt om hur de ser ut och vilka svampar man kan förväxla dem med... Det som fattas nu, är ett bra svampställe att gå ut och leta dem på!

     
Om någon av er som tittar in och läser här vet nåt ställe att rekommendera, så berätta gärna för mig, så jag och tjejerna kan gå ut på skogsvandring..!! ;) 

Det finns ju alltid lite bär och sånt man kan plocka med sig hem, men lite svamp att laga till nåt gott av vore inte dumt! ;P


Idag har jag (innan jag fastnade vid Gooogle) haft besök av go'aste Simone & Dylan och Carina, sen jobbat och efter det haft besök av Carina igen.. Emilia stannade kvar när hon gick hem, för tjejerna ville att Emilia skulle få sova över. Det var faktiskt (otroligt nog!) ett bra tag sedan hon gjorde det nu, så det var klart att hon fick stanna! :) Älskling jobbar hela natten också, så det är bara jag hemma...

De låg i soffan och kollade på "Rio" och sedan gick de och lade sig, så de var då inte till nåt besvär alls, utan märktes knappt, hihi ;) Loppan, lillhjärtat, pallade dock inte lika länge som lillasyrran och Emilia, utan hon somnade nånstans i mitten av filmen, så henne fick jag bära upp ;)


Nu ska jag ta och parkera mig själv i soffan strax.. Först måste jag dock plocka undan lite, för att dämpa prestationsångesten lite, haha :) Nej, skämt åsido, jag tänkte göra bort det nu, så vi kanske kan ta oss ut i morron innan jag ska jobba. Så tänk gärna på om det finns nånstans att åka och plocka svamp åt mig (gärna inte mer än typ 2 mil från stan...) är ni snälla!? :)


Det var allt för idag! Ses i morron!

Kramar! <3

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Patricia - 26 juni 2012 22:38

Idag är det en vecka sedan jag blev sjuk, och det är fortfarande inte helt bra.. Hostar hela nätterna och kan inte sova, så jag vaknar med huvudvärk varje dag.. Tät och snuvig och nyser och snorar..skiiitless!! Försöker tänka positivt, att det bara...

Av Patricia - 25 juni 2012 22:47


Har ju haft typ söndag idag eftersom man jobbat helgen.. Dessutom har jag mått så jävulskt dåligt hela dagen. Är jätteförkyld (och har varit det sedan tisdag kväll..) men eftersom det är som det är med mitt jobb så får man bita ihop och försöka orka ...

Av Patricia - 21 juni 2012 22:13


Den här dagen har varit helt fantastiskt kort.. Har bara rännt runt och gjrt en massa ärenden inför i morron. Det hade kunnat gå ganska snabbt, men eftersom halva stan också skulle ut och handla eller färdas genom stan precis samtidigt, så tog det ...

Av Patricia - 21 juni 2012 11:45

...så är livet helt perfekt! Eller alldeles snart är det 100% (när Ida kommer och är hemma med oss..)  Har vår älskade Madelene hemma nu och det kan ju bara inte bli bättre än att ha hela familjen hemma! ;) Så klart så kommer hon ju att varva oss...

Av Patricia - 13 juni 2012 10:06

Har haft lite kliande i fingrarna senaste tiden, så jag scrappade lite saker.. Det finns många vi ska fira i sommar, så det kan ju vara bra att det finns lite att ge bort, tänkte jag.. ;)   Först gjorde jag en bil... Lite mycket pillergöra, men...

Ovido - Quiz & Flashcards