Alla inlägg den 5 juni 2011

Av Patricia - 5 juni 2011 18:16

Idag har vi planterat lite blommor och bakat lite..

Haft en heldag ute på baksidan kan man säga. ;)


Här är lite bilder på blommorna ...

   

   


och kakan...

   

(före gräddning...)            (efter....)


Och denna lilla söta bukett fick jag av barnen.. ;))




sen vill jag passa på att visa hur morsdagskortet blev till mamma.. ;P



Bättre sent än aldrig, hihi :)


Nu är det dags att äta lite kvällsmat innan det blir mysdags med barnen..

Ses! :)   

Av Patricia - 5 juni 2011 01:12

Jag måste tillägga till mitt förra inlägg, att jag även tycker synd om de nära till personen som står anklagad (och troligtvis är skyldig)..

Deras värld har ju också blivit omkullkastad förstås! Att behöva vara med om att ens barn, syskon, anhörig eller vän, har gjort sig skyldig till detta, måste kännas oerhört svårt.. De har också en sorg att bearbeta, om än av en helt annan typ..

Däremot har de fortfarande honom kvar i livet, även om de kanske förlorar honom för ett tag och även om han från och med nu lämnat sitt gamla jag för att i framtiden vara en annan. Han mår nog själv dåligt, men kan med rätt hjälp börja må bättre med tiden.. Så, för dem blir det en helt annan typ av känslomässig bearbetning..

Kanske det låter hårt, men det är ändå sant.

Jag hoppas att de också kan komma vidare ur detta, och att de inte ska behöva bli utsatta för någon typ av skuld, eftersom de inte bär någon skuld i vad som hänt. 

Tyvärr är ju människan duktig på att vilja hitta någon eller något att lägga skulden på för att få utlopp för sorgen och smärtan. Hämnden är så lätt att vilja utöva, men hjälper ju ingenting till det bättre...


Så. Nu var det sagt..

Sov gott världen. I morron är en ny dag..

 

Ovido - Quiz & Flashcards