Alla inlägg den 23 juni 2011

Av Patricia - 23 juni 2011 02:20

Alla har ni nog redan hört att ett hus brunnit här på A-torp i afton.. Går nog inte att beskriva hur tragiskt det måste vara för de stackars människor som bodde där..! Tänk att se sina liv förgås i branden..!? Alla minnen, personliga ting och allt annat man äger och har.. Fy fan va hemskt! :(

Tur i oturen att ingen blev allvarligt skadad i alla fall! Tydligen en person som blev förd till sjukhuset, men vet inte hur allvarligt det var, fast det verkar som det inte var så himla farligt..

Men denna rök som spridit sig över halva bygden är hemsk! Fast vi bor ett kvarter bortanför så är det riktigt mycket brandrökslukt som satt sig i allt här hemma, eftersom vinden drog åt detta hållet hela tiden.. Och det går ju förbannemig inte bort! Huvudvärken är och naggar i skallen, så det bryter väl ut snart, och det går inte att sova. Det är som om det fastnar i slemhinnorna i näsan eller nåt.:(

Trodde att det skulle blivit mindre medans jag var och jobbade, men inte..


Där var det också kaos typ. Middagen hade aldrig stannat av, och de hade behövt vara en till hela kvällen, men eftersom jag inget visste så åkte jag inte dit tidigare än vad som var sagt innan.. Dumt! för nu tog det (även fast vi var 3 st till ett tag efter stängning) 1 timme längre än vanligt.. Trött fast jag bara jobbat 3 timmar..


Jaja, nu ska jag i alla fall försöka tänka på annat och låtsas att jag inte känner hur det stinker brand, så kanske jag kan somna. :P


Tänker på alla stackare som i detta nu är hemlösa och utan allt, och hoppas att det löser sig för dem på bästa sätt i alla fall..


Natti natti folket! 

 

Ovido - Quiz & Flashcards