Alla inlägg den 18 maj 2011

Av Patricia - 18 maj 2011 13:24

Kitchen-Aid is the shit! :)

Sussie vill ha, jag vill ha, många vill ha!

Det finns en hel del färger, så valet är inte lätt..

Här är det några iaf.. (för din skull Sussie..! )


                  



                             

Av Patricia - 18 maj 2011 12:22

Jag började fundera på hur jag ska göra i min lilla trädgård som ska skapas..

har bestämt mig för att jag ska ha en damm i ena hörnet vid altanen, så dit är det bestämt och klart.. Sen ska det ju lite växter och sånt dit också, men det har jag tänkt ut i skallen ungefär så det tar jag nog lite eftersom när jag planterar och ser hur det får plats.

Sen vill jag ha växter PÅ altanen också! :) En liten medelhavshörna, typ..med lite mer ovanliga växter eller blommor.. Vi har ju rätt läge för det, eftersom vi har altanen mot söder, så då kan de ha mycket sol och ändå skyddas lite mot vind. :)

Kikade lite på några blommor som är lite ovanligare och himla fina..

Dessa:


Änglatrumpet (Gul)                    Snäckböna    

                                  



Stjärnjasmin                  Hybridspassionsblomma "Pura Vida"

                                        


Passionsfrukt "Frederick"         Hybridspassionsblomma "Incense"

                            


Himla fina skulle de vara att blanda in i lite annat "vanligare" :))

Tänkte kanske passa på att kombinera lite och sätta kryddväxter runt om.. ;P


Nä, nu ska jag planera detta närmare! Måste ju ha en trädgård att mysa i! ;))

Tjing!

Ovido - Quiz & Flashcards