Alla inlägg den 20 maj 2011

Av Patricia - 20 maj 2011 22:25

Nu har jag kommit hem efter att ha jobbat ännu en kväll.. 

Det har varit en bra dag med Ida som var hemma med oss innan jag började jobba. :) Hon åkte iväg en sväng och körde hem mormor, som fått permis över helgen, men som ska tillbaka till lasarettet på måndag igen för nya prover och försök att hitta felet. Skönt för henne att kunna mysa i soffan framför tv-n, istället för att sitta i dagrummet på avdelningen med en massa andra som vill bestämma vad som ska tittas på.. ;P Sen när det var dags för mig att åka och jobba så körde hon mig dit, och efter det åkte hon med småtjejerna och bowlade.. Emmy vann tydligen, men de hade kul alla tre under tiden och det är det viktigaste. :))


Det hände även en tråkig sak idag.. En kvinna i 60-årsåldern blev påkörd av en lastbil en bit från jobbet.. Hon har tydligen avlidit av skadorna står det på norran.se, vilket var hemskt tragiskt! :((  Man ska inte vara på vägarna och vandra har jag ju alltid sagt!! Men nu vet vi ju inte något om omständigheterna kring olyckan, så...men det stod först att det var en fotgängare, så jag antar att hon gick på vägen av nån olycklig anledning.

Tycker så synd om de anhöriga till kvinnan och även den stackars chauffören i lastbilen! Huvva...


Nu ska vi i alla fall tänka på nåt trevligt här hemma, för det är dags för lite sent fredagsmys, eftersom jag jobbat till klockan var mycket, men bättre sent än aldrig!! :)

Ferdinand är sååå sugen på det, men han kommer inte få nåt.. :P


 

Förresten....!! Har ju glömt visa hur det blev med nya tv-bänken och bordet!

Så här blev det i alla fall.. ;)


   

Trevlig kväll på er!

Kram!

Ovido - Quiz & Flashcards