Alla inlägg under maj 2011

Av Patricia - 11 maj 2011 18:53

Så här fint blev det i deras rum efter rensningen.. :)

Det enda som fattas nu är gardinerna.. ;P


       


      


Härligt att det äntligen är gjort! ;)

Av Patricia - 11 maj 2011 11:22

Letar och letar efter USB-kabeln till kameran.. 

Hoppas jag hittar den snart så jag kan sätta in en bild på barnens "nya" fina rum.. ;))


Men innan jag fortsätter med det letandet, måste jag göra klart lunchen! Kycklingsoppa är på menyn idag, och barnen älskar det! :) Hoppas att de får i sig nåt trots feber och halsont bara.. :/


 


Återkommer när jag hittat kabeln.. :)

Tjing! :)

Av Patricia - 11 maj 2011 02:38

Jag är inte klok som är vaken nu.. Men har man lovat en sak så har man lovat, och då får man lov att hålla det löftet..

En liten hjälpande hand med sista detaljen, efter att älskade Ida haft stängning på jobbet. Hon kan stänga, men det där med kassan har hon ju aldrig gjort, så då tog vi en liten upplärning på bara just det. :) Gick finemangs!

De hade varit jätteduktiga, hon och Angelica, tyckte jag. Kunde inte spontant se att det var nåt de hade missat i alla fall, så jag hoppas att jag inte har fel! :)

NI VAR SKITDUKTIGA!! (om ni läser detta tänkte jag..hihi)


Jag har varit lite duktig idag också, med tanke på mitt barnrumsfix, som jag skrev tidigare om.

Det är så himla kul när man gjort om nåt så det känns som helt nytt..! ;) Skulle kunna titta om och om igen på hur fint det blev med ytan som frigjordes, för att kunna leka bättre.

Nu ska jag faktiskt gå och lägga mig alldeles strax. Tro det eller ej! ;P

Men först en liten tur ut med vovven som inte kvällsbajsat än. (ja, ja, onödig info, men.. )


Ses i morron! Sov gott! :)

 

Av Patricia - 10 maj 2011 22:30

Håller på att göra klart i barnens rum nu. Hyllan är på plats och rummet är ommöblerat. Det är hyllan som ska fyllas med de saker som ska vara kvar, samt att packa det som inte ska det i kartonger..

Hinner nog kanske inte med bilden ikvälll, men i morron förmiddag ska den vara här i alla fall! :))


Barnen har jag lagt i soffan framför film så jag kan hålla på i deras rum. Blir lite jobbigt att bära dem uppför trappen sen, men det får det vara värt! ;P

Nu måste jag ta mig i kragen och sätta fart igen, så det inte blir halvfärdigt..


Tjineling :)  

Av Patricia - 10 maj 2011 16:51









 


Här är en bild på lilla Madelene... En av småsyrrorna är rätt så lik henne.. ;))

 

Av Patricia - 10 maj 2011 15:52

Usch, vad mycket saker ungarna har!

Jag har börjat rensa ur och tömma rummet för att kunna sätta upp hyllan...och ångrar det bittert nu!

Men nån gång måste det göras, och det är lika bra nu...

Kommer bli såå skönt att få bort en massa "skrot" och kunna ha ordning och reda :))

Har druckit lite till styrke-kaffe nu, så det är dags att återgå till arbetet..

Ska lägga in en bild på resultatet när det är klart! :)


Hej hej :)

Av Patricia - 9 maj 2011 23:52

Har inte så mycket att göra... Kan inte göra nåt som låter för mycket eftersom alla grannar och barn sover nu. Men Emmy sover inte så bra så det lär inte bli för mycket sömn inatt tror jag..

Jag väntar på att Älskling ska komma hem också. Han slutade 00.00 och sen ska han trampa hem på cykel från Alimak, vilket inte går allt för snabbt.. Så medans jag sitter och gör ingenting, tänkte jag bjuda på lite bilder från förr på mina änglar! ;)


Jag och min älskade lillasyster...Saknar Dig!! <3

 

Mamma..! :) <3


 


Lill-Louise! :)) <3


 

Lill-Emmy! :)) <3


Lill-Ida! :)) <3  

 


Och eftersom jag inte hittade nån på Lill-Madde just nu, så får ni (och hon..) stå ut tills jag kan fixa en hit.. ;)) 

Hon (Du) är dock inte mindre ihågkommen för det!! Så jag sätter in en bild på Madde-gumman som jag Har i väntan på den andra, hihi ;) <3




Puss och kram! Nu är det dags att lämna datorn ifred..! ;P  


Tjing!

Av Patricia - 9 maj 2011 22:11

Äntligen kväll! Lugnet sänker sig över mig och jag har tagit fram min chipspåse.. JA, jag vet att det är måndag, men det STRUNTAR jag i! ;P

Jag vet att jag är värd varje chips jag tuggar i mig, så det så!

Emmy ligger här i soffan och är kokandes het igen.. 39,8 stannade tempen på nu, så det tar väl ett tag till innan hon är pigg.. :/

Mysiga är de små när de är sjuka...kramiga och gosiga.. Kan väl vara rätt gnälliga och inte direkt lätta att få i nåt, men det är ändå goset som räknas! ;)

 

Nu ska jag mysa lite till innan Älskling kommer hem från jobbet.. Då är det hans tur ;P


Sussa sött och håll tummarna för att det fina vårvädret håller i sig! Det höjer humöret en hel del! :))


Hej hej!


 

Ovido - Quiz & Flashcards